"Uvažujeme o tom, že vstúpime do priameho zmluvného vzťahu," uviedol manažér koncernu pre Reuters, ktorý nechcel byť menovaný. "Celé odvetvie bude musieť zareagovať vzhľadom na význam polovodičov pre dnešné autá."
Automobilky po celom svete upravujú výrobné programy z dôvodu nedostatku
čipov. Niektorí výrobcovia polovodičov tvrdia, že príčinou je nečakane
rýchle zotavenie z koronakrízy.
Volkswagen, ktorý už začiatkom decembra varoval, že nedostatok čipov
môže spôsobiť problémy, ich aktuálne nakupuje od veľkých dodávateľov,
ako sú Bosch a Continental, a nemá kontrakty ani dohody o dodávkach
priamo s ich výrobcami.
Nedostatok čipov spôsobil problémy aj ďalším automobilkám, ako sú
napríklad Ford, Toyota, Nissan alebo Daimler, ktoré museli obmedziť
produkciu.
Volkswagen aktuálne vedie viacstranné rokovania so svojimi hlavnými
dodávateľmi a výrobcami čipov, aby vyriešil problém, uviedol zdroj z
koncernu.